Które kosmetyki są najlepsze?
Marki kosmetyczne nieustannie się rozwijają. Większość ich użytkowników często nie zdaje sobie sprawy z tego jak wiele marek bez żadnego namysły nieświadomie omija, nie dając im nawet szans, nawet jeśli mieszczą się w przedziale cenowym, który został wcześniej założony. Liczba firm, które zajmują się produkcją kosmetyków rośnie, w dodatku warto odnotować trend sprzedaży różnorodnych kosmetyków.
Gama kosmetyków na bogato
Łatwiej niż kiedyś można wyodrębnić można kosmetyki do makijażu, kosmetyki do włosów, do stóp, do rąk, zapobiegające rozstępów lub cellulitowi, działające na porost włosów, czy dające im wspaniały wygląd, kosmetyków poprawiających krążenie krwi czy redukujących liczbę zmarszczek. Lokalne marki kosmetyków starają się także wypełnić takie nisze jak kosmetyki dla osób, które marzą o orzeźwiającej kąpieli w swojej domowej wannie w otoczeniu ziarenek kolorowej soli, która rzekomo powodować ma poprawienie jej jędrności oraz łatwiejsze wejście w stan błogiego relaksu. Tricki producentów kosmetyków bywają różnorodne, na każdą kobietę działają inaczej, najczęściej jednak wystarczy piękna reklama w telewizji czy Internecie w połączeniu z mieszanką słów, która bezpośrednio odnosi się dokładnie do tych cech, których poszukuje nabywca, np. do zmniejszenia ilości zmarszczek czy zredukowania widocznych naczynek. Spece od marketingu stoją na posterunku monitorując działania marzycieli oraz niezadowolonych klientek i starając się sprzedać coś, co według nich będzie dokładnym spełnieniem marzeń i produktem idealnym. Niestety efekty sprawdzić będzie można dopiero po użyciu, dla firmy produkującej kosmetyki to już jest jednak nieistotne gdyż sprzedaż się dokonała a pieniądze zostały zarobione.
Lepsze to znaczy jakie? Na czym bazować?
Jak zatem jednoznacznie wskazać, które kosmetyki rzeczywiście są najlepsze? Prawdopodobnie nie jest to możliwe, jednakże da się określić to, które określane są jako te, które mają najmniejszą ilość negatywnych opinii. A z czym ona się wiąże? Często z niską ceną? Chcą mieć coś dobrego, trzeba liczyć się z poniesieniem wyższych kosztów, jeśli zainwestuje się tylko kilkanaście złotych w krem przeciwzmarszczkowy nie można oczekiwać cudów, jeśli konkurencja oferuje krem o takim samym działaniu za kwotę trzycyfrową. Firmy takie jak Oriflame czy Avon oferują szeroką gamę kosmetyków prowadząc sprzedaż dzięki udostępnianiu katalogów ofertowych potencjalnym klientkom poprzez swoich konsultantów (są to zarówno kobiety jak i mężczyźni). Oferty tego rodzaju marek są bardzo szerokie i często także wewnętrznie podzielone są na półki cenowe, można zatem przyjąć wniosek, że jeśli mamy dostępne 3 żele pod prysznic, spośród których jeden kosztuje 7 złotych, a drugi aż 15 to z pewnością ten drugi posiada lepszy, trwalszy i bardziej urzekający zapach.
Za co płacimy?
Cena to rzadko wyłącznie wymysł ludzi od marketingu, często składową jest bowiem przykładowo trudność w zdobyciu jakiegoś składnika budującego zapach czy smak. Jeśli zatem żel jest droższy, być może koszt zdobycia rzadkiego kwiatu, z którego pozyskuje się esencję zapachową również był większy niż w przypadku żelu za „siódemkę”. Oriflame to doskonały przykład marki, która daje klientom znakomity wybór bez narzucania im konkretnych produktów, często przesadnie drogich. Jeśli nie mamy na rynku konkurencji to teoretycznie cena nowego kosmetyku może być dowolna gdyż osoby będące laikami nie znajdą rzetelnego odniesienia, będą zatem skłonne uwierzyć, że wskazana cena za lakier, żel, szampon czy nawilżacz do włosów jest adekwatna jest do jakości. Tak jednak nie zawsze jest, dlatego podczas zakupów musimy zwrócić uwagę przede wszystkim na to kim jest firma produkująca kosmetyk? W końcu chyba nikt z nas nie chciałbym przepłacać lub używać czegoś co nie ma żadnego efektu 🙂