Browse By

Dlaczego Facebook nie jest dla wszystkich?

Posiadanie konto na tym portalu dla niektórych może być warunkiem bycia osobą towarzyską, otwartą na kontakty i generalnie rozumiejącą to, że nowoczesność wymaga dostosowania się do pewnych standardów.

Jeśli mowa o standardach to czy Facebook jest obecnie standardem komunikacyjnym dla społeczeństwa? Dla części osób oraz branż zapewne tak, jednakże życie bez używania tego portalu społecznościowego także istnieje. Najmniej mogą to rozumieć osoby najmłodsze, gdyż one już od najwcześniejszych lat życia wychowane były w czasach, kiedy Internet szerokopasmowy dostępny był na wyciągnięcie ręki. Mimo, że wciąż tylko nieco ponad 60% gospodarstw domowych posiada dostęp do sieci, to brak aktywności w Internecie oraz komunikacji dla pewnych osób może uchodzić za swoiste odrzucenie ogólnie przyjętych standardów i próbę odizolowania się od znajomych czy osób bliskich.

Facebook jako narzędzie

Nie każdy z nas potrzebuje Facebooka. Jest to narzędzie uniwersalne, które stanowić może medium służące komunikacji dla wielu grup, poza osobami prywatnymi, chętnie korzystają z jego możliwości także organizacje, instytucje, marki, celebryci czy politycy. Facebook daje możliwość przesłania stosunkowo szerokiego komunikatu gdyż poza tekstem można przesłać także obraz, film, dźwięk czy dokument cyfrowy. Dla wielu osób takie rozwiązania są wystarczające dla przeciętnej egzystencji w społeczeństwie, jednakże gros osób sądzi, że przez tego typu rozwiązania komunikacyjne, standard właśnie komunikacyjny w postaci interpersonalnej degraduje się, spłyca i transformuje w niebezpieczny twór, który może być pierwszym krokiem ku alienacji i zupełnemu odrzuceniu potrzeby przebywania wśród innych członków społeczeństwa.Facebook

Część firm nie potrzebuje komunikować się na Facebooku, gdyż przyjęty standard komunikacyjny nie jest dla nich akceptowalny, preferują spotkania face-to-face, które są o wiele bardziej merytoryczne i w ich uznaniu – właściwie. Jest to rozsądne działania, które z pewnością nie pogarsza renomy firmy. Marki, które chcą zaoferować pewne usługi lub produkty mogą jednak przebywać w social mediach i tam szukać aprobaty swoich działań oraz nowych odbiorców, jednakże nie wszystkim będzie to potrzebne. Osoby prywatne również nie muszą przebywać na Facebooku, w końcu od czego są telefonu, dzięki którym możemy umówić się na spotkanie w realu?

Ku normalności

Facebook to tylko narzędzie komunikacyjne, nie zaś substytut, który zagwarantuje nam utrzymanie dobrych relacji, zbudowanie wizerunki czy marki. Warto go wykorzystywać, jednakże nie należy zapominać o świecie rzeczywistym, w którym zwykła rozmowa jest po prostu znacznie przyjemniejsza aniżeli wymiana wirtualnych znaków.