Browse By

Zdjęcie czy wizualizacja – jak powstają fotorealistyczne wizualizacje?

Producenci mebli w odpowiedzi na coraz większą konkurencję na rynku musieli wykorzystać inne, nowoczesne rozwiązania, aby nie tylko zwiększyć swoją sprzedaż, ale przede wszystkim zainteresować konsumentów swoim produktem. W efekcie coraz więcej przedsiębiorców wykorzystuje wizualizację trójwymiarową jako skuteczny sposób na zaprezentowanie swojej oferty.
Na stronach internetowych czy w katalogach wnętrzarskich trudno jest znaleźć tradycyjne fotografie, które zachęcają klientów do dokonania udanego zakupu. Współcześnie konsumenci oczekują czegoś więcej – realistycznej wizualizacji, która nie tylko będzie odzwierciedleniem jakości mebla, ale pozwoli także ujrzeć wszystkie detale, które urozmaicą wnętrze.

wizualizacja mebli
Wizualizacja czy zdjęcie – zasadnicza różnica

Tradycyjne zdjęcie choć niemniej cudowne w swojej formie, przegrywa w porównaniu do profesjonalnej wizualizacji. Zwłaszcza w branży meblarskiej, gdzie najważniejszy jest realizm oraz niezwykła dbałość o detale. Biorąc pod uwagę ogromną konkurencję na rynku, ciekawszym rozwiązaniem będzie stworzenie animacji wnętrza, gdzie potencjalny klient będzie mógł nie tylko zobaczyć interesujący go produkt, ale również sprawdzić, czy będzie pasował do stylu jego mieszkania. Interaktywny spacer po wizualizacji to także dla niej okazja do poznania poszczególnych elementów wyróżniających oraz wypróbowania funkcjonalności mebla w przestrzeni. W przypadku zwykłych fotografii takie porównanie i wybór jest niemożliwy.
Warto również pamiętać, że w przypadku wizualizacji można nieustannie modyfikować poszczególne elementy, natomiast zdjęcia już niekoniecznie. Takie rozwiązanie z pewnością przemawia do większości producentów mebli.

wizualizacja mebliJak powstają fotorealistyczne wizualizacje?

Sukces fotorealistycznych wizualizacji leży przede wszystkim w rękach osoby, która podejmie się jej realizacji. Oczywiście konieczna jest wcześniejsza konsultacja z producentem mebli, wysłuchanie jego wymagań oraz oczekiwań, a w dalszej kolejności dokładne obejrzenie oryginału. Dopiero po takiej konsultacji grafik przystępuje do realizacji projektu za pomocą specjalistycznego oprogramowania.

Zaprojektowanie poprawnego modelu 3D kluczem do sukcesu?

Na podstawie dostarczonych przez producenta mebli materiałów, grafik może zacząć tworzyć model trójwymiarowy obiektu, który już na tym etapie prac powinien mieć wskazane w zleceniu kształty oraz wymiary. Co istotne – nawet minimalnie nie mogą odbiegać od oryginału. W tym momencie bez problemu można modyfikować wszystkie detale, które będą świadczyły o dokładnym odwzorowaniu obiektu.
W dalszej kolejności grafik, w zależności od projektowanego mebla, musi nadać mu strukturę. W przypadku obiektów takich jak stół czy komoda będą to elementy drewniane, a jeśli chodzi o kanapy czy krzesła – tapicerka z wcześniej ustalonym materiałem. W tym kroku istotne jest zadbanie o wszelkie fałdy, zmarszczki i przetarcia, które będą urealniały wizualizację. Grafik już często na tym etapie pamięta o odpowiednim cieniowaniu światła.

Dodatkowe zadania przy tworzeniu fotorealistycznej wizualizacji

Fotorealistyczna wizualizacja wymaga jednak umieszczenia poszczególnych obiektów w przestrzeni. Grafik musi zatem nie tylko stworzyć inne elementy wyposażenia wystroju, ale także zadbać o to, aby wszystkie kolory i faktury do siebie pasowały. Wszystko powinno nawiązywać do aktualnie panujących trendów, aby potencjalny klient na dłużej zainteresował się ofertą.
W przypadku mebli, które mają tapicerkę, konieczne jest przeprowadzenie mapowania materiałów. Chodzi tutaj głównie o nadanie przeźroczystości czy połysku tym materiałom, które dla realności obiektu tego wymagają – najczęściej w przypadku mebli skórzanych czy zamszowych.

fotorealistyczna wizualizacja

Realistyczna wizualizacja – co ma na nią wpływ?

Jednym z ostatnich kroków grafika przy wykańczaniu wizualizacji jest zadbanie o odpowiednie światło, które będzie padało na obiekty. Oświetlenie – niezależnie od tego czy naturalne czy sztuczne, a także cienie obiektów, są nieodłączną częścią dobrej wizualizacji. Grafik powinien zatem zadbać o to, aby wszystkie te elementy znalazły się w projekcie, a jednocześnie były niezwykle realistyczne.
Dodatkowo światło jest świetnym zabiegiem marketingowym. Za pomocą oświetlenia można podświetlić konkretny produkt tak, aby przyciągną wzrok potencjalnego klienta.

Dlaczego warto zainwestować w fotorealistyczną wizualizację?

Duża konkurencja na rynku meblowym zmusza producentów do inwestycji w niekonwencjonalne środki. Jednym z nich jest wizualizacja trójwymiarowa mebli, która nie tylko realnie odzwierciedla poszczególne obiekty, ale także jest świetnym zabiegiem będącym fundamentem nowej strategii marketingowej marki. Za wizualizacją przemawia również możliwość optymalizacji kosztów – mniejsze koszty reklamy, a większa sprzedaż mebli.