Browse By

Outsourcing IT — dlaczego warto?

Obecnie w każdej firmie używa się do pracy komputerów i innych urządzeń, które działają i współpracują między sobą w jednej sieci, często podłączonej do zewnętrznego serwera. Tego typu system może być bardzo skomplikowany i składać się z wielu urządzeń, które wymagają odpowiedniego podłączenia, skonfigurowania oraz późniejszego nadzoru. Z tego powodu w firmach zatrudnia się informatyków, którzy czuwają nad działaniem i bezpieczeństwem całej sieci firmowej oraz podłączonych do niej urządzeń.

Zatrudnienie w firmie informatyka na stałe to rozwiązanie, które daje nam dostęp do profesjonalnej pomocy od razu na miejscu. Jednak nie w każdej firmie rozwiązanie to będzie opłacalne. W takim przypadku firmy najczęściej korzystają z pomocy firm zewnętrznych, które zajmują się outsourcingiem IT.

Czym jest outsourcing IT?

Outsourcing IT (outside-resource-using – używanie zewnętrznych środków do realizacji celów) to usługa pozwalająca na korzystanie z pomocy zewnętrznej firmy, w zakresie obsługi IT. Kompleksowa obsługa firmy od strony informatycznej wymaga najczęściej zatrudnienia doświadczonego informatyka lub nawet całego zespołu. Korzystając z usług firm zewnętrznych, nie musimy przejmować się zatrudnianiem specjalistów IT, ponieważ wszelką pomoc dostaniemy w ramach outsourcingu.

W firmach stale zachodzą zmiany, wprowadzane są nowe systemy, oprogramowanie oraz urządzenia, wszystko to wymaga wsparcia ze strony specjalistów, a właśnie na taką pomoc możemy liczyć, korzystając z usług firm zajmujących się obsługą IT.

Usługi informatyczne Wrocław

Zalety outsourcingu IT

Outsourcing IT to usługa zyskująca z roku na rok na popularności. Dzieje się tak z tego powodu, że posiada ona bardzo wiele zalet, dzięki którym w wielu przypadkach jest bardziej opłacalną i bezpieczniejszą metodą zapewniania obsługi IT w firmie, niż zatrudnienie informatyka na stałe. Do największych zalet outsourcingu IT należą:

  • Niższe koszty – Korzystanie z outsourcingu IT powala w znacznym stopniu obniżyć koszty związane z obsługą IT. Zatrudnianie informatyka na stałe związane jest z kosztami jego rekrutacji oraz wynagrodzenia. Decydując się na pomoc ze strony zewnętrznych firm, można zamówić jedynie usługi w określonym zakresie, a także dobrać sposób rozliczenia np. za wykonanie konkretnej usługi lub godziny pracy. Pomimo że stawka godzinowa firm świadczących usługi outsourcingowe IT jest zazwyczaj wyższa niż stawka godzinowa zatrudnionego pracownika, to nadal jest to opcja dużo bardziej opłacalna, ponieważ korzystamy z niej jedynie, gdy tego potrzebujemy, a koszty związane z zatrudnieniem informatyka musimy ponosić regularnie.
  • Stała pomoc – Outsourcing IT gwarantuje ciągłość obsługi. Oznacza to, że w każdym momencie mamy pewność, że otrzymamy pomoc, której potrzebujemy. Zatrudniając informatyka na stałe, może dojść do sytuacji, w której nie będzie on w stanie poradzić sobie z problemem, lub w danym momencie będzie np. na urlopie, lub zwolnieniu chorobowym. Korzystając z pomocy zewnętrznej firmy, taka sytuacja nie będzie miała miejsca, ponieważ obsługą IT zajmuje się tam cały zespół informatyków, którzy posiadają wiedzę i umiejętności z różnych gałęzi tej branży oraz współpracują między sobą w celu odnalezienia rozwiązania problemu.
  • Dostęp do doświadczonych specjalistów – Firmy świadczące usługi informatyczne Wrocław związane z obsługą IT zatrudniają doświadczonych i wykwalifikowanych specjalistów. Dzięki temu mamy gwarancję, że otrzymamy profesjonalną pomoc w każdej sytuacji.

Usługi informatyczne Wrocław

  • Najnowsze technologie – Korzystanie z usług zewnętrznych firm outsourcingowych pozwala także otworzyć się na nowe technologie i rozwiązania. Firmy tego typu stale się rozwijają, przez co mają dostęp do najnowszych technologii i wiedzą, jak je wykorzystać w taki sposób, aby dawały one sporo korzyści.
  • Zmniejszone ryzyko awarii – Outsourcing IT pozwala również zmniejszyć ryzyko awarii, ponieważ obsługa prowadzona jest przez doświadczony i wykwalifikowany zespół specjalistów, który czuwa nad działaniem systemów i urządzeń w firmie i w razie wykrycia jakiegoś problemu, szybko podejmuje niezbędne działania, aby zniwelować ryzyko awarii.
  • Dopasowanie usług do potrzeb firmy – Korzystając z usług zewnętrznych firm, nie trzeba płacić za wszystkie usługi tak jak w przypadku zatrudnienia informatyka na stałe. Możemy określić zakres pomocy, jakiej potrzebujemy i tym samym ograniczyć koszty usługi.