Browse By

Reklama – czym są elementy key visual?

Dotrzeć do klientów – czyli gdzie się pokazać aby trafić do celu?

Marka musi się reklamować. To zdanie nie powinno budzić u nikogo szoku oraz zdziwienia. Duża konkurencja, różne drogi komunikowania się oraz bardzo zróżnicowane budżety na działania promocyjne wymagają od specjalistów ds. marketingu tworzenie rozlicznych dróg dotarcia do potencjalnych klientów. Wszystkie dostępne obecnie media tj. prasa, telewizja, internet, radio mogą stanowić atrakcyjny sposób na przekazanie komunikatu reklamowego do potencjalnych odbiorców. Teoretycznie każdy z kanałów może być idealny dla konkretnego produktu, ale nie odwrotnie w przypadku szerszego rozgraniczenia mediów. Nie każdy z produktów pasuje do konkretnego medium. Załóżmy, że chcemy reklamować piwo – na pewno żaden wydawca nie zgodzi się na choćby wzmiankę na temat produktu w magazynie katolickim czy periodyki dla dzieci. Podobnie może wyglądać sprawą np. z podpaskami – ich reklamowanie nie ma sensu w czasopiśmie motoryzacyjnym, gdyż większość czytelników to mężczyźni. Nie będziemy także reklamować jachtów w Super Expressie, gdyż te jest skierowane do zupełnie innego audytorium aniżeli chętni na kupno jachtów.

Czym jest key visual?

Elementy reklamy muszą zatem przede wszystkim zakładać samo miejsce zamieszczenia reklamy, ale należy pamiętać aby całościowy obraz był spójny – w każdym medium podobny. Naturalnie możemy wytypować kilka podobnych obrazów, ale powinny mieć wspólny rdzeń – nazwijmy to key visual. Są to kluczowe elementy przekazu wizualnego, które tworzą przekaz konkretnej kampanii. Załóżmy, że reklamujemy skutery wodne. Rdzeniem dla reklamy może być piękna, błękitna woda rozpryskująca się wokół skutera, sam skuter wzbijający się ponad fale, a także młodzi ludzie w kamizelkach za sterami skutera. Możemy pokazać tą reklamę w różnych ujęciach, perspektywach czy położeniu, ale muszą się ze sobą zgadzać takie elementy jak przedmiot reklamy, kolorystyka, rodzaj, czcionki, ogólne ułożenie elementów obrazu czy sam świat reklamy czyli kolor wody, rozbryzg, młodzi ludzie i tak dalej. Wprowadzenie key visual pozwala zachować spójność i umożliwia odbiorcom łatwiejsze zapamiętanie reklamy, jeśli ta pojawi się w różnych kanałach. Dobrze jest wprowadzić także reklamę TV w podobnym charakterze, dzięki czemu przekaz jeszcze bardziej zostanie wzmocniony.

Chwyty marketingowe marek

Kampania w mediach a key visual

Reklama telewizyjna może być także udostępniona na kanałach social media jak Facebook, YouTube czy Twitter, gdzie teoretycznie znajdzie się najwięcej odbiorców dla tego typu produktu. Key visual to elementy danej kampanii, – tego dowiadujemy się ze strony agencji Auch Studio – http://auchstudio.pl/blog/key-visual, ale mogą naturalnie pojawiać się we wszystkich kampaniach danej marki cały czas, co podkreśli to, iż marka rzeczywiście jest ekspertem w danej dziedzinie, zaś to, co jest przez nią prezentowane to gwarancja tego, że zna się na rzeczy, jest niezawodna, konsekwentna i pewna, że wie co robi. Ciągłe zmienianie swojego oblicza nie należy do najlepszych decyzji, dlatego dobrze jest zachować spójność nawet przez lata, dopóki nie będzie potrzebny rebranding, czyli kompleksowe odświeżenie marki, nie tylko na gruncie wizualnym, ale także komunikacyjnym.