Browse By

Czym zajmuje się agencja interaktywna?

Pojęcie agencji interaktywnej jest coraz popularniejsze na świecie, również w naszym kraju. Część agencji nieco na wyrost używa tego sformułowania, z kolei inne rzeczywiście oddają ducha tych słów robiąc nawet więcej – mowa o renomowanych agencjach 360, czyli takich, które robią wszystko co jest związane z promocją marki czy firmy.

Przekaz wizualny marki

W agencji interaktywnej pracują osoby z różnych branż, ale wszystkie z nich powinny być jednocześnie samodzielne oraz zdolne do pracy w grupie. Powinny również wykazywać się zdolnościami twórczymi w praktycznym tego słowa znaczeniu. Naturalnie koncepcja, wizja czy pomysł projektu graficznego jest istotny i osoby, które się tym zajmują zawsze znajdą swoje miejsce, ale sedno sprawy spoczywa w tym, co uda się przygotować grafikom, czyli osobom fizycznie odpowiedzialnym za to, co dostanie klient. A co może dostać? Agencja interaktywne najczęściej skupia się na tym, aby wizualnie przekazać na rynek, to czym zajmuje się klient w ciekawym ujęciu. I tak tworzone są reklamy papierowe, reklamy internetowe, reklamy w outdoorze, hasła reklamowe, identyfikacje wizualne firmy, które przekładane są na wszystko co związane jest z grafiką, strony internetowe czy inne składowe wizualności.Agencja interaktywna często zajmuje się także komunikacją marki – najczęściej w tym celu obecnie wykorzystywane są social media. O ile jeszcze 3-4 lata temu triumfy święcił Facebook, dziś możemy zauważyć znaczący wzrost zainteresowania takimi platformami jak Instagram, Twitter czy Snapchat. Innowacyjne marki starają się być na każdej z nich, gdyż każda z nich może być dla nich interesująca i sprawić, że zdobędzie ona jeszcze większe uznanie oraz zainteresowanie. Facebook z biegiem czasu dla wielu osób stałe się zamiennikiem słowa internet, gdyż platforma bardzo rozszerzyła swoje możliwości i obecnie pozwala na obserwowanie wielu stron w jednym miejscu. Inne social media są tematyczne i dlatego też marki szukają w nich swojego miejsca.

Agencja interkatywna - zadania

E-marketing w praktyce

Poza grafiką i komunikacją dobrze jest zadbać także o e-marketing. Warto spojrzeć jak robi to agencja Auch Studio – http://auchstudio.pl. W agencjach interaktywnych coraz częściej znajdują się działy, które zajęte są właśnie tymi zadaniami. Na czym polegają. W dużej mierze opierają się na SEO, reklamach w przeglądarce Google lub Bing oraz tworzeniu banerów, które pojawiają się na stronach w postaci wyskakujących okienek lub znajdują się na danej podstronie na stałe. Rozmaite programy od Google ułatwiają wdrożenie reklam nawet laikom, dlatego to czego potrzebuje agencja to najczęściej rosnący budżet. Trudniejszym działaniem jest SEO, które może wiązać się z dużym budżetem…ale nie musi. Przemyślana strategia pozycjonowania już po kilku miesiącach może sprawić, że marka pojawi się wysoko w wyszukiwarce przy zerowym wkładzie finansowym, nie wliczając w to oczywiście czasu pracy.