Browse By

Jak przygotować logo dla firmy?

Logo, stworzone z pomysłem i dobrym smakiem może zostać w pamięci potencjalnych klientów. Jednak dużo także zależy od samej nazwy firmy, od typu usług, od jakichkolwiek powiązań firmy. Jak widać, nie jest to łatwe zadanie, dlatego też projektowanie logo, tudzież logotypu powierza się doświadczonym grafikom, którzy są w stanie odpowiednio połączyć wszystkie te aspekty w jedną całość. Logo jest najczęściej znaczkiem firmowym wymyślanym przez grafika lub pracowników owej firmy. Grafik komputerowy, używając specjalistycznego programu do tworzenia grafiki komputerowej, może odpowiednio przerobić ów znaczek, nadać mu cieni, tekstury czy innych podobnych innowacji.

Czy logo dla firmy musi być związane z usługami firmy?

Jeżeli jest to możliwe, to najlepiej byłoby utworzyć takie logo, które będzie reprezentować oferowane przez daną firmę usługi. Jednak niekiedy ciężko jest połączyć wszystkie elementy w jedną całość, dlatego też najczęściej graficy skupiają się jedynie na odpowiednim sposobie wykonania grafiki, czcionki i tym podobne. Jeżeli otwieramy pizzerię, możemy w logo umieścić ikonkę pizzy lub pieca. Firmy produkujące meble dość często mają wplecione w nazwę firmy znaczki, które symbolizują poszczególne meble. Liczy się jednak pomysł, a powierzając owo zadanie profesjonalnym grafikom, możemy liczyć na to, że nasze logo będzie odpowiadało wszystkim naszym potrzebom. Ponadto, jeżeli grafik komputerowy spełni swoje zadanie, możemy być pewni, że zainteresowanie naszą firmą oraz oferowanymi usługami znacznie wzrośnie.

projekty logo

Dobrze zaprojektowane logo pozwala zbudować rozpoznawalność marki.

Jak zaprojektować logo w sposób oryginalny?

Logo firmy musi zawierać przede wszystkim nazwę, czasami imię i nazwisko właściciela lub właścicieli. Często możemy natknąć się na logo, które posiada w swoim znaku firmowym nazwę oferowanych usług. Oryginalne logo nie musi posiadać wszystkich wymienionych elementów, żeby uniknąć efektu ‘’przedobrzenia’’. Poza tym, co za dużo, to niezdrowo, więc musimy umieć utrzymać umiar. Ważne będą odpowiednie kolory, jakiekolwiek zawijasy wyróżniające czcionkę,  cienie, kreski, kropki, cokolwiek co mogłoby charakteryzować czcionkę. Logo musi być przede wszystkim proste – łatwo jest zapamiętać logo, które wyróżnia się swoją prostotą. Dlatego też jego projekt nie może być w żaden sposób przesadzony.

Identyfikacja wizualna marki

Nic tak nie poprawia wizerunku marki jak identyfikacja wizualna. Jeżeli mamy w planach założyć dużą firmę z udziałami na całym kontynencie, musimy także zadbać o jej wizerunek w mediach oraz w Internecie. Logo, które widzimy często, łatwiej zapamiętujemy, a co za tym idzie – z czasem możemy zacząć korzystać z usług firmy, którą reprezentuje dane logo. Dlatego też różne loga widnieją na wszelkiego rodzaju przedmiotach biurowych, elementach odzieży czy na produktach wykonywanych przez firmę. Sygnaturka, mniejsza czy większa, zawsze będzie przypominać nam ową firmę, oraz to czym się ona zajmuje.