Browse By

Jak chudnąć dzięki diecie?

Zdrowe diety

Zdrowa dieta to taka, która pozwoli zrzucić zbędne kilogramy i wprowadzić racjonalne żywienie czyli skłonić do racjonalnych nawyków żywieniowych. Wiele osób pragnie za wszelką cenę, szybko się odchudzić co często jest przyczyną powikłań jak niekorzystny efekt jo-jo czy nawet poważne choroby takie jak bulimia lub anoreksja.

Trzeba zaznaczyć, że diety cud dające efekty w bardzo krótkim czasie to nie jest dobre wyjście dla osób chcących stracić zbędne kilogramy i utrzymać prawidłową wagę. Jest to proces czasami kilkumiesięczny, polegający na połączeniu zdrowego niskokalorycznego jedzenia z aktywnością fizyczną. Nie musi to być jakiś konkretny sport wystarczy przynajmniej 3 razy w tygodniu ćwiczyć w domu po 20-30 minut a efekty na pewno będą.

Zdrowa dieta sprawia, że tracimy zbędne kilogramy w postaci tłuszczu, zyskujemy tkankę mięśniową i wdrażamy zdrowe nawyki żywieniowe. Dzięki temu łatwiej będzie utrzymać odpowiednią masę ciała i zdrowie. Są różne pomysły na diety odchudzające wszystko uzależnione jest od tego jak dużo chcemy schudnąć oraz w jakim celu. Osoby mające wskazania do schudnięcia przed zabiegami chirurgicznymi powinny konsultować się z lekarzem.

Ponadto każdy kto chce zrzucić zbędne kilogramy powinien udać się do swojego lekarza, który w razie potrzeby zleci odpowiednie badania. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób cierpiących na niektóre schorzenia, powodujące, że mimo diet nie chudniemy, lub takie przy których nie można się lekkomyślnie katować dietami odchudzającymi.

Dosyć znana jest dieta 1000 kalorii. Polega ona na ograniczeniu spożywanych kalorii, jednak nie wyklucza z codziennego jadłospisu pewnych rodzajów produktów. Możemy jeść wszystko byle nie przekraczać codziennej dawki 1000 kalorii. Oczywiście wszystko nie znaczy, że możemy zjeść jeden kaloryczny posiłek na dzień, w którym znajdą się tłuste rzeczy i kaloryczne słodkości.

Chodzi o to żeby tych posiłków było 4-5 odpowiednio zbilansowanych. Wtedy organizm lepiej trawi pożywienie i przyswaja wartościowe składniki takie jak witaminy, białko i węglowodany, czy tłuszcze, jednak ilość produktów z każdej z tych grup trzeba ograniczyć. Jest to rozsądny sposób odchudzania się nie powodujący frustracji z powodu uczucia głodu, gdyż spożywanie 5 posiłków dziennie nie pozwala czuć się głodnym.

Porady dietetyczne

Większość z nas ma za sobą próby zastosowania diety w codziennym żywieniu z różnych powodów. Najczęstszym jest chęć pozbycia się niewygodnych i często niekorzystnie wpływających na naszą sylwetkę kilku zbędnych kilogramów. Wtedy szperamy w poradnikach, książkach, czasopismach a nawet w Internecie poszukując przepisu na dietę cud.

Zawsze w takich sytuacjach potrzebna jest rzetelna informacja. W zależności od tego ile i jak szybko chcemy schudnąć taka dieta nam jest potrzebna. Nie ma się co jednak spodziewać, że w miesiąc uzyskamy szczupłą sylwetkę. Na to potrzeba dużo czasu i cierpliwości, aby przypadkiem nie spowodować nieprzyjemnych dla organizmu konsekwencji. Dieta to także coś więcej niż odchudzanie to wręcz sposób życia. To rodzaj odżywiania jaki uważamy za najbardziej optymalny dla naszego organizmu dający mu jak najwięcej składników odżywczych i pozwalający cieszyć się szczupłą sylwetką to również liczenie kalorii.

Pewne osoby w pewnym wieku nawet powinny narzucić odpDieta na odchudzanieowiednią dietę w związku z tym, że wraz z biegiem lat nasz organizm starzeje się i nie potrzebuje już tak dużej dawki kalorii. Również kobiety w ciąży powinny uważać na to jak i ile jedzą. Obiegowa opinia, że w ciąży trzeba jeść za dwoje jest błędna, należy jeść dla dwojga czyli zdrowo a nie koniecznie dużo. Dietę muszą stosować osoby cierpiące na takie schorzenia jak alergia, cukrzyca, choroby serca i inne dolegliwości. Jak widać od jedzenia zależy bardzo wiele dlatego w sprawie odchudzania i zdrowego odżywiania dobra rada zawsze się przyda. Bardzo ważnym elementem diety jest jej naturalność, popularnym ekstraktem, który bardzo wspomaga proces odchudzania jest suplement diety piperyna, która można kupić w internecie. Można jej szukać na profesjonalnych portalach o zdrowiu, gdzie ukazują się artykuły specjalistów dietetyków i lekarzy oraz sięgnąć po fachową literaturę. Zawsze jednak warto mieć na uwadze kilka rzeczy i zapamiętać, że:

  • węglowodany tak samo jak tłuszcz tuczą,
  • produkty reklamowane jako light nie zawsze są niskokaloryczne,
  • intensywny, trwający 30 min wysiłek skutkuje spadkiem masy ciała i utratą tłuszczu,
  • częste jedzenie mniejszych posiłków jest lepsze niż jedzenie więcej a rzadziej,
  • głodówki w żaden sposób nie pomagają schudnąć a wręcz odwrotnie mogą przyczynić się do powstania efektu jo- jo,
  • jeśli mamy ochotę na coś słodkiego podczas odchudzania, można sobie pozwolić na kawałek gorzkiej czekolady od czasu do czasu.
Podziel się: