Browse By

Ile muszę zapłacić za pozycjonowanie lokalne 10 fraz?

Pozycjonowanie lokalne wybierane jest najczęściej przez lokalnych przedsiębiorców, którzy skupiają się na oferowaniu swoich usług tylko w jednym mieście lub regionie. Opanowanie wielu fraz lokalnych może być sposobem na osiągnięcie znacznego sukcesu biznesowego. Kiedy potencjalny klient odnajduje konkretną stronę internetową po wpisaniu różnorodnych zapytań najprawdopodobniej skusi się właśnie na jej usługi i to przedstawicielem tej firmy nawiąże współpracę.

Czy warto zdecydować się na pozycjonowanie lokalne?

Jak wspomnieliśmy powyżej pozycjonowanie lokalne jest dobrym wyjściem dla firm, które prowadzą działalność tylko w jednym regionie, np. na terenie jednego miasta. Do takich firm możemy zaliczyć np. placówki medyczne, firmy budowlane, mechaników, gabinety odnowy biologicznej, kancelarie prawne czy prywatne szkoły muzyczne. Oczywiście jeżeli w pobliżu miejsca świadczenia usług znajdują się inne miasta lub miejscowości, które mogłyby być wyszukiwane przez potencjalnych klientów, to warto wybrać pozycjonowanie lokalne nie tylko dla miejsca rejestracji firmy ale także miejsca pobliskie. Załóżmy, że świadczymy usługi w Łodzi. Możemy zatem zdecydować się na pozycjonowanie fraz także tych, które w nazwie zawierają słowo Pabianice czy Zgierz – a więc miasta sąsiednie.

Ile zapłacę?

Zanim przejdziemy do podania konkretnych stawek musimy wyjaśnić, że pozycjonowanie opiera się na modelach rozliczeniowych. Jednym z nich jest płatność za efekty. Jest to popularny model, który jak sama nazwa nam już wskazuje oznacza, że płacić agencji pozycjonerskiej będziemy tylko wtedy, kiedy zamówione do pozycjonowania frazy znajdą się na odpowiednich pozycjach. W 99% przypadków „odpowiednia pozycja” to ta wyższa od 11 – a więc od 1 do 10, czyli znajdująca się na pierwszej stronie wyników. Im wyżej pozycjonowana fraza się znajduje, tym więcej będziemy musieli zapłacić. Załóżmy, że w Łodzi prowadzimy biuro rachunkowe. Za pozycję od 10 do 4 zapłacimy 2,50 zł za jeden dzień skutecznego pozycjonowania. Wyższe pozycje – a więc od 1 do 3 – wymagają naliczenia 4 złotowej płatności dziennie. Nasza fraza – „biuro rachunkowe Łódź” kosztować będzie nas zatem 120 złotych miesięcznie jeżeli przez cały miesiąc utrzyma się w pierwszej trójce.

Ile fraz wybrać?

Pozycjonowanie lokalne jest tańsze niż pozycjonowanie na cały kraj – warto zatem zdecydować się na kilka fraz. Pozycjonowanie jednej z nich dawać może stosunkowo niską szansę na zdobycie klientów – nigdy bowiem nie wiemy co dokładnie ktoś wpisze w wyszukiwarkę. Dla przykładu „księgowość Łódź” jest frazą bardzo zbliżoną do „biuro rachunkowe Łódź” – możemy zatem spotkać się z sytuacją kiedy 50% potencjalnych klientów wybierze frazę pierwszą, a drugie 50% – drugą. Nie pozycjonując obu z nich tracimy aż 50% potencjalnych klientów. To tylko 120 złotych miesięcznie więcej, ale jeśli pomyślimy ile można by zarobić, gdyby było się dobrze widocznym w przeglądarce na obie te frazy, 120 złotych okazuje się naprawdę niewielką sumą. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat dokładne kosztu, sprawdź informacje z tego cennika, najlepiej będzie jeżeli zlecisz usługę wyceny dla swojej firmy.

Pozycjonowanie lokalne cennik

Jeżeli chcemy być naprawdę konkurencyjni wybierzmy przynajmniej 5 fraz. Najlepiej jednak będzie jeżeli wybierzemy aż 10 z nich. Wtedy oczywiście musimy dobrze rozbudować swoją witrynę, aby część z nich mogła pojawić się na podstronach a tylko część na stronie głównej. Przesycenie frazami strony głównej byłoby szkodliwe, dlatego jeżeli wybieramy wiele fraz powinniśmy kierować je do podstron. 10 fraz przy modelu rozliczeniowym na pozycji 5. za średni koszt frazy 2zł dziennie w średniej wielkości mieście da koszt 600 złotych miesięcznie. Skąd ta opłata?

10 fraz x 2 zł (dziennie) x 30 dni. Możemy również wybrać model abonamentowy rozliczając się, jednakże wtedy zmuszeni jesteśmy płacić także wtedy, kiedy nasze frazy nie znajdują się na odpowiednich lokatach w wyszukiwarce Google. Kwota za abonament jest jednak niższa, zamiast 600 złotych, zapłacilibyśmy np. 400 złotych.

Podziel się: