Browse By

Dlaczego wzrok nie jest naszym sprzymierzeńcem podczas zakupów?

Nie od dziś wiadomo, że w większości z nas jesteśmy wzrokowcami. To nie tajemnica, że wszyscy z nas kupują wzrokiem co jest skrupulatnie wykorzystywane. Producenci prześcigają się w produkcji opakowań, które zwrócą na siebie uwagę i zachęcą nas do kupna danego produktu.

Produktem nie musi być koniecznie dana rzecz. Może być nim również marka. Odpowiednio dobrana do branży kolorystyka również może mieć wpływ na odbiór konsumentów – przykład?

McDonald’s

Dominującymi kolorami w logotypie tej marki są kolory: żółty i czerwony.

Logo McDonald's

Źródło: en.wikipedia.org

Z czym kojarzą się dane kolory? Otóż według specjalistów, mają one bezpośredni wpływ na pobudzanie naszych ośrodków odpowiedzialnych za uczucie głodu. Niepodważalnie kojarzą się one z jedzeniem i dlatego też dobór kolorów w tym wypadku nie jest przypadkowy.

W naszej pracy wykonujemy setki projektów miesięcznie. W każdym z nich staramy się zadbać o wszystkie najważniejsze szczegóły – tak aby nasi klienci na samym początku mieli przewagę nad konkurencją w postaci rozpoznawalności marki. Grafika Kraków – Script

Odpowiedni projekt powinien oddawać całokształt działalności firmy

Dobrze wykonany projekt to taki, który od razu mówi z czym związane jest dane przedsiębiorstwo, dzięki czemu konsument będzie w stanie odróżnić tę markę spośród szeregu innych. Odpowiedni projekt opakowania nie dość, że pozwoli konsumentowi znaleźć swoją ulubioną markę, od razu powinien zwracać na siebie uwagę kolorystyką tak by nasza podświadomość otrzymywała zgodne sygnały z rzeczywistością.

Przykłady zastosowań kolorów:

  • Produkty z serii fit – ich kolorystyka powinna być raczej stonowana. Powinny przeważać kolory jasnoniebieskie, błękitne i białe.
  • Produkty z serii ekologicznych – tutaj kolorem dominującym powinien być kolor zielony.
  • Produkty dla kobiet i mężczyzn – kobiety podświadomie chętniej kupią produkt z kolorem różowym, a mężczyźni w kolorze czerwonym i czarnym.

Jak widzicie kolorami można bardzo dużo zdziałać w kwestiach marketingowych. Odpowiedni dobór palety barw zapewni odpowiednią sprzedaż ale tylko odpowiedniemu produktowi. Wysyłając mylne sygnały do konsumentów i wprowadzając ich w błąd (np. różowa woda do picia dla mężczyzn) raczej nie wzniosłaby się na wyżyny sprzedaży.

Patrząc jednak ze strony konsumenckiej, nasz wzrok nie jest naszym sprzymierzeńcem. Mimo, że podczas zakupów z reguły się kontrolujemy, to w większości przypadków idziemy za podświadomym wyborem i kupujemy ładne i kolorowe opakowania na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę by nie dać się zagrywkom marketingowym producentów.

Podziel się: