Browse By

Czy muzyka wpływa na sprzedaż sklepu w galerii?

Przede wszystkim, warto wymienić cechy, które muszą koniecznie być znane przez każdego właściciela lub/i kierownika, który zakupuje wybiera muzykę do swojego sklepu. Jedną z takich cech jest odpowiednie dopasowanie gatunku muzycznego i wszystkich utworów. Ponadto, muzyka powinna zachęcać do dokonania zakupów oraz do spędzania czasu w tym sklepie. Oprócz wystroju oraz dostępnych towarów w danym sklepie, muzyka należy do jednego z ważniejszych elementów, na które najbardziej zwraca się uwagę. Inną, równie istotną cechą muzyki, jest znaczne wpływanie na poprawę wyników sprzedaży. Wiele osób może nie zdawać sobie z tego sprawy, lecz muzyka w znaczny sposób wpływa na klientów, najczęściej nieświadomie. Dzięki odpowiedniemu doborowi muzyki i utworów, klienci będą czuć się komfortowo i pewnie w naszym sklepie, co najczęściej sprawia, że zostają w nim dłużej. W większości przypadków dłuższa obecność klienta w sklepie wpływa pozytywnie na wyniki sprzedaży.

Na jaki gatunek możemy natknąć się najczęściej?

Dość często w sklepach przeważającym gatunkiem muzycznym jest pop. Muzyka, która nie jest męcząca, która ma pozytywną tonację i nie jest monotonna, stanowi najczęściej wybierany rodzaj muzyki do sklepów. Pop, Indie rock, często gatunki typu elektro to najczęstsze rodzaje muzyczne, jakie możemy usłyszeć w sklepach. Muzyka niezależna jest zazwyczaj spokojna i stanowi odprężający element, który pozytywnie wpływa na nas podczas dokonywania potrzebnych zakupów. Chodzenie po sklepach, zwłaszcza po butikach ogólnie daje nam pewien rodzaj radości, jednak o wiele więcej przyjemności czerpiemy z zakupów, gdy towarzyszy nam właściwy rodzaj muzyki. Warto zwrócić uwagę na to, że muzyka, którą słyszymy w różnych sklepach, dość rzadko należy do naszych ulubionych. Tak więc sukcesem jest sytuacja, w której każdy klient reaguje pozytywnie na konkretny rodzaj muzyki. Nie znaczy to, że trzeba od razu zachwycać się muzyką rozbrzmiewającą w sklepie. Ważne jest, by nie była ona męcząca, zbyt głośna, drażniąca i wulgarna.

sklep w centrum handlowym

Co jest najważniejsze w doborze muzyki?

Muzyka do sklepów dość często jest dostępna na płytach. Takie sposoby są najłatwiejszymi – utwory, które możemy usłyszeć na nagranej płycie, dość często są podobne do tych rozbrzmiewających w innych sklepach czy centrach handlowych. Warto wobec tego podejść do tej sprawy w inny sposób, który zapewni nam oryginalne utwory w naszym sklepie. Należy jednak pamiętać, że muzykę powinniśmy dopasować do klimatu, jaki panuje w sklepie. Dodatkowo, konieczne jest szukanie muzyki we właściwych miejscach. Istnieje wiele stron internetowych, na których możemy dobić transakcji i zapewnić sobie, naszym pracownikom oraz klientom odpowiednią muzykę, która będzie miała za zadanie uprzyjemniać zakupy, pracę i ogólne spędzanie czasu w naszym sklepie.


Artykuł zrealizowany na podstawie materiałów zewnętrznych: http://www.ims.fm/sensory/audiomarketing

Podziel się: